کارگاه "زندگی پویا" برای نخستین بار ویژه پسران دانش آموز شهرستان اسفراین برگزار شد
کارگاه "زندگي پويا" براي نخستين بار ويژه پسران دانش آموز شهرستان اسفراين برگزار شد

کارگاه "زندگی پویا" برای نخستین بار ویژه پسران دانش آموز شهرستان اسفراین برگزار شد

پسران دانش آموز اسفرايني براي نخستين بار به همت کانون محبان الزهرا سلام الله عليها و با همکاري معاونت پرورشي آموزش و پرورش اين شهرستان، با مباحث آموزشي مهارت هاي زندگي آشنا شدند.
شناسه خبر : 52915 تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۳:۴۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ مهارت های زندگی برای نخستین بار برای دانش آموزان پسر با هدف آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در اسفراین امروز؛ سه شنبه 23 آبان ماه برگزارشد و نوجوانان مقطع متوسطه اول و دوم با خطرات استفاده ناصحیح از فضای مجازی  آشنا شدند.

 

این کارگاه ها از سلسله کارگاه های طرح آموزشی "زندگی پویا" است که به همت ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی طراحی و با تلاش های کانون محبان الزهرا سلام الله علیها اسفراین اجرا شد.

حجت الاسلام «محمدرضا امینی فر»، از طلاب و اساتید حوزه و دانشگاه مباحث را ابتدا در هنرستان پسرانه امام رضا علیه السلام اسفراین در جمع نوجوانان این هنرستان بازگو کرد و پس از آن نیز به مدرسه شبانه روزی "شهید بهشتی" رفت و در جمع پسران نوجوان این مدرسه مطالب آموزشی را به صورت کارگاهی و پرسش و پاسخ توضیح داد.

 

همچنین امروز هنرستان دخترانه نمونه رشد اسفراین نیز میزبان کارگاه آموزشی زندگی پویا بود و دختران نوجوان با برخی آسیب های اجتماعی و نحوه پیشگیری از این آسیب ها آشنا شدند.

پیش از این تفاهم نامه ای بین ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با معاونت پرورشی آموزش و پرورش اسفراین برای  اجرای هدفمند و گسترده این طرح در مدارس و ویژه نوجوانان منعقد شد و به امضا رسید.

 

گفتنی است؛ کارگاه آموزشی " زندگی پویا" از طرح های تدوین شده و اجرایی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی است که با هدف آموزش مهارت های زندگی شامل  آگاهی های قبل از ازدواج، تربیت فرزند، سواد رسانه  و مهارت های زندگی با همکاری کانون های مساجد استان در مناطق شهری و روستایی اجرا می شود. که در فصل جدید  و از مهرماه، با تبیین سبک زندگی اسلامی به قوت برنامه ریزی و در حال برگزاری است.

 

پایان/